Αναρτήθηκε από: avradoridas | 25/04/2017

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΟΥΓΑΣ: Η εξαιρετική πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Κώστα Μπακογιάννη αναπτερώνει τις ελπίδες κατασκευής του δρόμου «Θερμοπύλες-Ιτέα-Αντίρριο» – Πώς ξεκίνησε και γιατί τελμάτωσε το μεγαλύτερο οδικό έργο για τη Φωκίδα

Στο φύλλο της Εφημερίδας «Η Ώρα της Φωκίδας» το Σάββατο 22-4-2017 αναδεικνύονται οι προσπάθειες του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Κων. Μπακογιάννη για την κατασκευή τμήματος του διαγώνιου άξονα «Λαμίας-Ιτέας-Αντιρρίου».

Το έργο αυτό, είναι κατά την άποψή μου το σημαντικότερο έργο, όχι μόνο για τη Φωκίδα, αλλά ολόκληρη τη Στερεά Ελλάδα, που η κατασκευή του θα μπορούσε να βγάλει από την συγκοινωνιακή απομόνωση το νομό μας και να δημιουργήσει τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές. Ο δρόμος αυτός έπρεπε ήδη να έχει κατασκευαστεί ή τουλάχιστο να βρισκόταν στο στάδιο της κατασκευής του, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί, δηλαδή ως αυτοκινητόδρομος, ταχείας κυκλοφορίας ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Η αναγκαιότητα κατασκευής του έργου είχε επισημανθεί ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, από τις τότε κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ, οι οποίες όμως, παρά τις υποσχέσεις τους, δεν κατάφεραν να εντάξουν το έργο στο Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.

Το 2004 η πρώτη Κυβέρνηση Κ. Καραμανλή αντιμετώπισε στο πλαίσιο του εθνικού σχεδιασμού οδικών αξόνων την κατασκευή συνδετήριου άξονα μεταξύ των ΠΑΘΕ και Ε65 και της Ιονίας Οδού.

Η κυρίαρχη άποψη ήταν την εποχή εκείνη ο συνδετήριος άξονας ν΄ αρχίσει ανατολικά στα όρια των νομών Φθιώτιδας και Μαγνησίας και να καταλήξει δυτικά βόρεια του Μεσολογγίου. Η άποψη αυτή υποστηριζόταν σθεναρά για ευνόητους λόγους από πολλούς βουλευτές της Στερεάς Ελλάδας και της Θεσσαλίας. Σε αυτή την τάση αντέδρασα με συνεχείς παραστάσεις μου προς τον τότε Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ κ. Γεώργιο Σουφλιά, από τον οποίο ζήτησα την κατασκευή του δρόμου «Θερμοπύλες-Ιτέα-Αντίρριο» ως συνδετήριου άξονα ΠΑΘΕ,Ε65 και Ιονίας Οδού.

Μάλιστα λίγους μήνες μετά την έναρξη της κοινοβουλευτικής μου θητείας έφερα το θέμα προς συζήτηση με επίκαιρη ερώτησή μου στην Ολομέλεια του Κοινοβουλίου, στην οποία απάντησε ο τότε Υφυπουργός ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος, ο οποίος, για πρώτη φορά και κατόπιν των επιχειρημάτων που μέχρι τότε είχα αναδείξει,  ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο επανεκτιμώντας τις προτεραιότητες για την ένταξη του έργου στο Δ΄ΚΠΣ έπρεπε οπωσδήποτε να το εντάξει, με πρώτο μέλημα ώστε να είναι ώριμο, την ολοκλήρωση των μελετών σε ενιαία βάση για όλο τον άξονα, μήκους εκατόν ογδόντα χιλιομέτρων.

Ακολούθησαν νέα Υπομνήματά μου και νέες προσπάθειες, όχι μόνο για τον συνδετήριο άξονα, αλλά και την κατασκευή του δρόμου «Θήβα-Λιβαδειά-Αράχωβα-Ιτέα» και ανάλογες δεσμεύσεις της Πολιτικής Ηγεσίας του ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.

Οι προσπάθειες τελεσφόρησαν και τον Νοέμβριο του 2005 ανακοινώθηκε από τον Υπουργό κ. Γ.Σουφλιά η συμπερίληψη των μελετών για τη βελτίωση του οδικού άξονα Λαμίας – Άμφισσας – Ιτέας – Αντιρρίου και της Εθνικής Οδού Θήβας – Λιβαδειάς – Αράχωβας – Δελφών – Ιτέας,  με έμφαση στην παράκαμψη των Δελφών και την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων, δαπάνης έξι (6) και δύο (2) εκ. ευρώ, αντιστοίχως, στο πρόγραμμα ανάθεσης εξήντα (60) μελετών, ύψους 150 εκ. ευρώ, για δημόσια έργα συνολικού κόστους 5 δις ευρώ.

Οι μελέτες είχαν πράγματι αρχίσει να εκπονούνται ώστε να κατασκευαστούν οι δρόμοι εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε θέσει η τότε Κυβέρνηση Κ. Καραμανλή για τα μεγάλα οδικά έργα.

Επισημαίνω ότι επρόκειτο για τα μεγαλύτερα έργα κατασκευής αυτοκινητοδρόμων, που θα είχαν γίνει ποτέ στη Φωκίδα, με τις αναγκαίες παρεμβάσεις, που θα εξασφάλιζαν ταχεία και ασφαλή κυκλοφορία (διάνοιξη σηράγγων, κατασκευή ΛΕΑ) και την απαραίτητη μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος.

Δυστυχώς μετά τις εκλογές του Οκτωβρίου.2009 δεν υπήρξε ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα, καίτοι προχώρησε έστω αργά και με προβλήματα η κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων, τους οποίους θα συνέδεε ο δρόμος Θερμοπύλες-Ιτέα-Αντίρριο, να τελματώσει ουσιαστικά η κατασκευή του και να κινδυνεύει να χαθεί η μοναδική ίσως ευκαιρία ν΄ αναδειχθεί ο νομός μας σε συγκοινωνιακό κόμβο της Στερεάς Ελλάδας. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι δεν αρκεί ο κεντρικός επιτελικός σχεδιασμός των έργων, απαιτείται επιπροσθέτως η ικανότητα και η διαρκής εγρήγορση των τοπικών παραγόντων, να πιέζουν στο πλαίσιο των δυνατοτήτων, που τους παρέχουν οι θεσμικές τους αρμοδιότητες, να παρακολουθούν και να «τρέχουν» τα επιμέρους έργα, που αφορούν στις περιοχές τους.

Η πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη κ. Κ. Μπακογιάννη να διαθέσει 12εκ. ευρώ για το τμήμα του δρόμου από Γραβιά έως το 51ο χλμ, αξίζει τα ανυπόκριτα συγχαρητήρια των πολιτών της Φωκίδας.

Ο κ. Μπακογιάνννης αποδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι έχει όραμα και σχέδιο για την Περιφέρεια και γνωρίζει να ιεραρχεί τις προτεραιότητες.

Ελπίζω ότι η επόμενη κυβέρνηση της Ν.Δ, με τη συνδρομή του Περιφερειάρχη και του βουλευτή Φωκίδας της Ν.Δ, θα επανεντάξει σε εθνικό σχεδιασμό ως μείζονος σημασίας το εν λόγω έργο, ώστε να κατασκευαστεί επιτέλους, όχι κατά τμήματα και αποσπασματικά, αλλά ενιαία και σε όλο το μήκος της διαδρομής του σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΜΠΟΥΓΑΣ

Δικηγόρος Δρ.Ν,  LLM

Πρ.Υφ/γος – Βουλευτής Φωκίδας

 

Επισυνάπτεται το από 10.11.2005 δελτίο τύπου του Πολιτικού Γραφείου του πρώην Βουλευτή Φωκίδας, το οποίο είχε δημοσιευθεί στον Τύπο, σχετικά με την αριθμ. 487/6-12-2004 επίκαιρη ερώτησή μου στη Βουλή των Ελλήνων.

Αθήνα, 10.11.05

Δελτίο Τύπου

Θέμα: Ανακοίνωση ανάθεσης μελέτης των έργων «Βελτίωση Οδικού Άξονα Λαμία – Άμφισσα – Ιτέα – Αντίρριο» και «Βελτίωση Ε.Ο. Θήβα – Λιβαδειά – Αράχωβα – Δελφοί – Ιτέα» 

Οι μελέτες για τη βελτίωση του οδικού άξονα Λαμίας – Άμφισσας – Ιτέας – Αντιρρίου και της Εθνικής Οδού Θήβας – Λιβαδειάς – Αράχωβας – Δελφών – Ιτέας, η δαπάνη για τις οποίες ανέρχεται σε έξι (6) και δύο (2) εκ. ευρώ, αντιστοίχως, περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα ανάθεσης εξήντα (60) μελετών, ύψους 150 εκ. ευρώ, για δημόσια έργα συνολικού κόστους 5 δις ευρώ, το οποίο ανακοίνωσε χθες ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ  κ. Γ. Σουφλιάς. Με την ένταξη των ως άνω μελετών στην τελευταία αναθεώρηση του Γ΄ ΚΠΣ και την ανάθεσή τους με το νέο νόμο 3316/05 περί μελετών δημοσίων έργων θα καταστεί δυνατή η έγκαιρη ωρίμανση  των έργων, ώστε να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή τους μέσω του Δ΄ ΚΠΣ.

Τα δύο ανωτέρω έργα έχουν εξαιρετική σημασία για την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης και την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του Ν. Φωκίδος.  Ειδικά ο διαγώνιος άξονας Λαμίας – Άμφισσας – Ιτέας – Αντιρρίου, η δαπάνη μελέτης του οποίου συγκαταλέγεται μεταξύ των υψηλοτέρων του ανακοινωθέντος προγράμματος μελετών, αποτελεί οδικό έργο στρατηγικής σημασίας. Σε συνδυασμό με τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και τους δρομολογούμενους άξονες της Ιονίας Οδού και του  Ε65, μειώνει κατά διακόσια σαράντα πέντε χιλιόμετρα τη διαδρομή Λαμία – Πάτρα, συνδέει συντομότερα τη βόρειο και κεντρική Ελλάδα με τη δυτική Ελλάδα και την Πάτρα και αναδεικνύει το Ν. Φωκίδας σε συγκοινωνιακό κόμβο της Στερεάς Ελλάδας.

Για την ανάσυρση του σημαντικότατου αυτού έργου από την εικοσαετή λήθη στην οποία το είχαν καταδικάσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις και τη μεθοδική, σήμερα, δρομολόγησή του από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ο Βουλευτής Φωκίδας έχει, από το πρώτο έτος της εκλογής του, καταβάλει επίμονη προσπάθεια:

Έθεσε το θέμα στην Ολομέλεια της Βουλής (Συνεδρίαση της 09.12.04) με επίκαιρη ερώτησή του (487/6-12-04),  προς την οποία απαντώντας, ο Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Θ. Ξανθόπουλος αναγνώρισε για πρώτη φορά εκ μέρους της Πολιτείας ότι το έργο πρέπει οπωσδήποτε να ενταχθεί κατά προτεραιότητα στο Δ΄ ΚΠΣ, αφού προηγουμένως καταστεί ώριμο για δημοπράτηση, και έθεσε ως προτεραιότητα την ολοκλήρωση των μελετών σε ενιαία βάση για όλο τον άξονα, μήκους εκατόν ογδόντα χιλιομέτρων, με προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου.

Στη συνέχεια, ο κ. Μπούγας εξασφάλισε την διαβεβαίωση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά για την προώθηση του έργου, σε συνάντησή τους, τον Φεβρουάριο ’05, ενώ αντίστοιχη, έγγραφη, από 28.02.05, δέσμευση ανέλαβε και ο Γενικός  Γραμματέας Δημοσίων Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Τρυφωνίδης, απαντώντας σε σχετικό υπόμνημα του κ. Μπούγα και έξι ακόμη βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας.

Θεωρώντας την υλοποίηση των ανωτέρω οδικών έργων ως ουσιώδη προϋπόθεση για την ανάπτυξη του Ν. Φωκίδας, ο κ. Μπούγας θα εξακολουθήσει να συνεργάζεται με τους αρμόδιους κυβερνητικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες για την ταχύτερη δυνατή προώθησή τους.

Πολιτικό Γραφείο

Ιωάννη Μπούγα

Βουλευτή Φωκίδας

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: